Monday, February 18, 2008

Närhet


Vad är det vi söker? Hur ofta lurar vi oss själva? Stora frågor, aldrig enkla. Vi är så många som söker något, någon. Vissa hittar något, andra söker vidare. Jag vet inte riktigt vad jag söker. Kärleken givetvis. Mening. Det underliga är att loppet inte känns lika kört längre. Världen kanske är kall och full av hemskheter, men jag är varm nog och vännerna värmer de med. Nej. Verkar inte som mörkret kan vinna ikväll. Jag tror det kanske kan hålla i sig. Jag hoppas det. Som Helena sade via Pet Shop Boys; jag tror jag springer ett lopp jag vet att jag kommer att vinna. Om det nu är så viktigt att vinna. Jag vet fan inte längre. Men jag vågar tro på det här året och mig själv. Och det var Jävligt länge sedan sist. God natt, mina vänner.

1 comment:

Helena och Sara said...

Det är viktigt att vinna mot sina inre demoner iaf :)
kram på dig