Tuesday, April 22, 2008

in the cold I'm standing

Fy satan. Upp och nergångarna fortsätter hagla över mig.

De dåliga nyheterna är att jag är "bônnförkyld" (dvs förkyld in till märgen, botten, inte som en bonde) och att min fyra månaders gamla platt-tv bestämt sig för att inte ta emot HD-signaler längre. Stor jävla mening med den nu. Ja, jag har garanti. Men reklamera suger, och vad fan ska jag göra under tiden medan alla coola kids i staden lirar GTA4?

De goda nyheterna är att jag har fri tillgång till min nya lägenhet efter lite grovstädning, en månad innan kontraktet börjar gälla. Skönt. Dessutom blev inte besiktningsresultatet så blodigt som jag räknat med - att slipa om golvet i gästrummet och fixa lite väggar kommer kosta runt 1800 totalt istället för 4000 som det snackades om först. Orkar inte ens bråka med Hyresgästföreningen nu. Eller tillsammans med, menar jag nog.
God nyhet nummer 2; snart är det fest och Martin & Emma kommer ner från Sthlm! Det börjar dessutom bli varmt ute, så om en vecka kanske jag också kan njuta av vädret. Skitförkylning...

En annan som står ute i kylan, så att säga, är Lars på Blenda här i GBG. Han driver en skivbutik på Andra Långgatan, vilket inte är det lättaste år 2008. Han har den goda smaken att ta in vinyl från alla möjliga genrer, ordna dj-kurser och med sin blotta närvaro mota bort skivdöden en stund till. Dessvärre tycks det vara som så att han snart ämnar lägga ner verksamheten. Den dagen blir sorgen total.
För att få insikt, läs hans blogg: http://www.blendalars.blogspot.com/

Idag ska jag nog stötta honom, om så bara med en liten tolva...

No comments: