Sunday, May 13, 2007

Populärt...man



Hur i helvete Serbien kunde vinna är inte alls en gåta utan en del i det nya kalla krig som verkar blomma ut såhär till sommaren. Jaja, folk röstar på det de gillar. Och The Ark gillade ingen. Men Rysslands bidrag var ju fint. Eller...hehe. Vi säger så. Fint.

Efter ytterligare en nykter förfest hos Emmis med Familjen så bar det av till Storan och Klubb Populär. Väldigt dåligt med folk när vi kom, och det blev inte så mycket mer under de kvarvarande timmarna heller. Däremot var det en chans för mig och Em att visa upp våra nya fina pins (som en gång för alla skall göra slut på samlagstankar och föra in konversationen mot syskonskap) och min nya zip. Trodde fan aldrig att jag skulle köpa en Ben Sherman av något slag men å andra sidan finns det massor med musik jag aldrig trodde jag skulle lyssna på heller...

Massor med vackra flickor på stället. Framförallt en trio som Emma hade åkt spårvagn med natten innan. Juha fick en av tjejernas nummer senare när han skulle gå. Om den mannen säger att han är ful en gång till så måste vi nog se till att han blir det...jaja. En annan sökte ögonkontakt med tjejen med grön klänning hela kvällen och lyckades väl till en viss del, men eftersom jag inte vågar närma mig flickor fick jag helt enkelt "dansa bredvid dig"...
Blev riktigt trevligt efter att Bring me the fucking riot...man hade spelat. De var grymma för övrigt. Ren jävla garagerock. DJ:n (eller var de nu ska föreställa där - mixarna är sällan snygga) spelade både Shout out louds och Säkert! så man fick dansa sig snurrig. Det härliga var att det var så lite folk att det kändes en aning som en stor hemmafest med musik. Som kostade pengar.

När de väl stängde tog det en stund innan vi var ute. Ida var ganska packad men visade prov på målmedvetenhet i sitt hemgående. Emma och Jovanna agerade censur-varning utanför ingången medan Gustav såg på. Jag har bilder, men tänker inte lägga upp dem här...

En helt ok utekväll! Vad ska man hitta på nu då?

No comments: