Wednesday, May 16, 2007

STHLM


Det är dags att ge sig av igen. Jag tog givetvis fel på min tid hos kuratorn så nu har jag slagit ihjäl två timmar hemma med musik och mer musik. Samt hosta. Måste vara psykosomatiskt (stavning?) för det är fan bara när jag är nervös eller stressad som den slår till nu...eller när jag tänker på hosta. Bah.

Rufus Wainwright. Vad kan man säga? Förstår M som nämnde Ed och att Rufus nog är en inspirationskälla. Roligt om så är fallet då Wainwright bara är några år äldre än Edward...
Jag tycker om det jag hört än så länge i all fall. Får se vad jag lyssnar på på vägen upp. Lutar åt Kate Bush. Eller TTA. Eller Midlake. Eller Interpol. Eller jag har ingen aning, men det finns över 2000 spår i poden nu...

Bilden är ett porträtt som Mia gjort av mig. Slående!


No comments: